رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر:

ظرفیت حوزه ورزش همگانی در همدان بسیار بالاست

ایسنا/همدان رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ظرفیت حوزه ورزش همگانی در همدان بسیار بالاست، گفت: بخشی از نیاز به تأمین اوقات فراغت و پاسخگویی به آسیب های اجتماعی را می توان با تقویت زیرساخت های ورزش همگانی در شهر پاسخگو بود.

علی رضایی چهارشنبه 18 مهرماه در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر همدان بر ترویج ورزش همگانی تاکید کرد و افزود: در این راستا استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات در اختیار مدیریت شهری به منظور توسعه ورزش همگانی باید در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه کمک به تقویت بخش خصوصی در حوزه ورزش نیز می تواند مثمر ثمر واقع شود، اظهارکرد: در هر شهری استعدادها و علایق متفاوتی در حوزه ورزش وجود دارد که به نظر می رسد همدان در ورزش کشتی ظرفیت خوبی دارد که می توان به عنوان ورزش پایه به آن پرداخت.

رضایی تصریح کرد: در صورت امکان استفاده از اماکن ورزشی در سطح شهر برای کمک به توسعه ورزش همگانی، لازم است شهرداری این مورد را پس از بررسی به صورت طرح و پیشنهاد به شورا ارائه دهد.

نایب رئیس شورای شهر همدان همچنین فرهنگ کتابخوانی را پایه اصلی فرهنگ و تمدن برشمرد و افزود: فرهنگ کتابخوانی ابتدایی ترین عنصر شکل گیری جهان آینده است و تمامی فرهنگ ها و آداب دیگر نیز از این فرهنگ نشأت می گیرند.

رضایی اضافه کرد: خواندن کتاب، سبب رشد ذهن و تقویت فضای فکری افراد می شود، به طوری که در نتیجه این موضوع به وقوع پیوستن طیف گسترده ای از اتفاقات مفید برای آینده جامعه دور از انتظار نیست، بر این اساس بایستی فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه با دو روش مهم می توان انگیزه کتابخوانی را در جامعه افزایش داد، افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی در مناسبت های مختلف از جمله این روش ها است که در این مسابقات با دادن جوایز نفیس می توان انگیزه مطالعه و کتابخوانی را تقویت کرد.

رضایی همچنین مطالعات تخصصی در سازمان ها را از دیگر روش های افزایش انگیزه کتابخوانی برشمرد و یادآور شد: شاغلان می توانند کتاب های تخصصی ادارات را مطالعه کرده و پس از برگزاری آزمون و ارزیابی های لازم، امتیازاتی برای این افراد در نظر گرفته شود که این امر در کنار ترویج فرهنگ کتابخوانی می تواند تقویت حرفه ای و تخصصی شاغلین را نیز به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات

captcha